Magne V. Kristiansen

Menu

Akvarellkurs i Stryn

2.-4. november 2018

Tonning skule

Akvarellen er kanskje den mest avanserte, sjarmerande, lysande, lette og ubereknelege av alle teknikkar. Det er det som gjer den så tiltrekkande - du veit aldri heilt kva som skjer når strøket er satt. 

Kjell Aukrust sleit med å få til akvarellen, inntil han oppdaga at han måtte bruke vatn.

Akvarellen er ein fantastisk medisin for oss som freistast til å bli slaver av fotografiet. Han krev ein impresjonistisk tilnærming. Han krev lausluppent, men likevel presist nærver. Pressar ein akvarellen til noko han ikkje kan uttrykkje, kollapsar heile uttrykket i noko pineleg pirkete og pedantisk slabb. Let ein seg femne av dens eigne lover kan ein bli hekta på kor vakker han er.

Den kjende dyremålar Bruno Liljefors var hos Anders Zorn. Han sleit med å få til ein rev. Han skriv:

«Jeg var i en periode beskjeftiget med å male en rev i vinterlandskap, og Mikkels pels voldte meg de utroligste kvaler. Det ble ikke hår, bare alt mulig annet i gips, tre eller oljemaling. Allerede den gang hadde jeg nok en anelse om valørenes betydning, men trodde at penselføringen var det viktigste i et så spesielt tilfelle. Zorn fulgte mine kvaler med interesse. En dag syntes jeg at jeg hadde fått det bra til, men var i tvil, og vendte meg til Zorn. Han så på reven, og sa etter en stund. "Ja, du har utvilsomt fått hårene bra til, men det ser ut som han har rullet seg i dem, ikke som om de vokser på ham" Han hadde rett! Han tok frem malersakene sine, akvarell, og bad meg legge frem et gammelt reveskinn jeg hadde, så skulle han demonstrere litt valørmaling. Ettertenksomt begynte han å sette noen farveklatter her og der på papiret. Han la på så fyldig med farve at han måtte holde papiret vannrett over knærne for at den ikke skulle renne av. Han holdt på med 3-4 farvetoner, og jeg trodde nesten at han bare satt og lekte. Da sto reveskikkelsen plutselig ferdig i all sin prakt, som ved trolldom. Til tross for at ikke et hår var nedtegnet ,virket den merkelig nok så detaljert at det nesten var som om jeg kunne blåse i pelsen dens og se de grådlige underhårene komme til syne.»

Lærar for kurset er Magne V. Kristiansen  og arrangør Stryn Kunstlag.

Tidsramme  (med rom for justeringer)

Fredag 2. kl 17.00- 21.00 
Laurd. 3. kl. 10.00-16.00
Sønd. 4. kl. 10.00- 15.00

Stad: Tonning skule

Antall: Min 6 - max 12 personar

Kursavgift: Kr. 1 700

Tema

Eg har med ulike landskapsmotiv i god print som det skal nytte om de ikkje sjølve har gode motiv. De må ha gode print/fotos eller dataskjerm, men ikkje små smarttelefonar, det gjer vegleiinga tungvint.

Det blir noko demostrasjonar og eg vil og at vi gjør noen tekniske øvelser. 

Materiell

Det må sjølv skaffe det de treng. Sjekk:

Akvarellfarger av god kvalitet. Av dei reine fargane må de ha blå - her bør de ha ultramarine og en litt skarpare blå f.eks. phtaloblå, rød - de treng ein varm cadmiumrød og en kvassare rød som t.d. karmin, gul, viridiangrønn. 
Av jordfargar - sort, brent sienna, oker og umbra

Papir er faktisk det viktigste. Akvarellpapir er egentlig laga av bomull. Men ein får og syrefritt papir. 300 gr er stødig og godt. Kjekt å ha litt ulik storleik far A5-A4-A3.

Pensler: Her kan de kjøpe rådyre mårhår, men det finnes gode erstatninger. De bør ha noke til fint og noko til meir fylde. Ein god pensel skal holde mykje vatn og farge, ha god spenst og spissing.

Ta med: To eit glas for vaskevatn og eit for reint vatn. Teiknesaker, teiknepapir, linjal, maskeringstape, tapetkniv, saks, tørkerull, klut, svamp, kvitt stearinlys, pastellkritt/oljekritt om de har, gamle penslar for å lage struktur og andre ting de trur kan brukast for å eksperimentere med farge og papir.

Linkar til nettbutikkar

Tegne.no
KEM
TORSO
Kunstrekvisita
Skjeberg bilde og ramme

Her er nokre framlegg til utstyr:

Rembrandt fargeskrin kr. 785,-
Scmincke fargeskrin kr. 1354,-
Har ikke tatt med Winsor&Newton, men dei er svært gode.
Van Gogh fargeskrin kr. 225 er eit godt alternativ i studiekvalitet

For penslar treng ein helst tre stykk: liten-middels-stor. Her syner eg litt av pris-spennet.
Mårhår  Pris fra nr 4 kr. 39,- til nr 12 kr. 265,- 
Sablinsky syntetisk Pris fra nr 4 kr. 54,- til nr. 12 kr., 136.- (Her er prisen litt hyggelegare når ein kjem opp i storleik)
Loew Cornell Pris fra nr 4 kr. 95 til nr 12. kr. 170,- (Aud Rye anbefaler denne. God spiss, god fylde)

Papir bør vere 200-300 gr.
Fabriano bomull 25% 200 gr. 75 ark 24x32 kr. 359,-
Fabriano bomull 100%  300 gr  20 ark 30x45 Kr. 691,- 

Dersom ein ikkje har noko utstyr må ein rekne med ca. kr. 1 500 - 2 000 som ein grunninvestering. Kjøper ein kvalitet blir ein gjerne meir tilfreds i arbeidet. 

Elles har eg ein del Fabriano 200gr PAPIR med meg til "fri" bruk!

Påmelding snarast til

Stryn Kunstlag/ Unni Berge
unni.berge@hotmail.com
909 52 296